Her 10 sosyal medya kullanıcısından 3’ü, bu mecralardan alışveriş yapıyor. ‘Instagram’ son bir yıllık periyodda en çok alışveriş yapılan mecra oldu. İkinci sırada Facebook, üçüncü sırada ise YouTube bulunuyor. Sosyal medyadaki alışverişte yakın çevre çok etkili. Her 10 kişiden 7’si, sosyal medyadan ürün alma davranışının arkasındaki en önemli motivasyonun ‘tanıdık birinin bu mecralardaki alışveriş deneyimi ve tavsiyesi’ olduğunu söylüyor.
FENOMENLER ETKiLiYOR
Sosyal medyadan alışveriş yapan her 4 kişiden 1’i internet fenomenlerinin (influencer) paylaşımlarından etkileniyor. İnfluencer'ların tanıtımlarından etkilenerek alışveriş yapan her 10 kişiden sadece 1’i, olumsuz bir deneyim ve mağduriyet yaşadığını söylüyor. Bu olumuz deneyimde 'ürünün anlatıldığı gibi çıkmaması' ilk sırada yer alıyor. Her 10 kişiden 7’si, 'influencer'ların tanıtım içeriğinin, kullanıcı deneyimini yansıtmadığını düşünüyor.
TELEVİZYON YERİNE BEZ PARÇALARI GÖNDERDİLER
İnternet alışverişinde dolandırıcılık hikayelerinin sonuncusu Adana'da yaşandı. Alaaddin Kılıç (58) sosyal medyada Mesut Ü. adlı birinin 140 ekran televizyonu 6 bin 900 TL’ye sattığını gördü. Linke tıklayan Kılıç, Mesut Ü. ile WhatsApp üzerinden görüşüp anlaştı. Parayı, ürün kargoya verildikten sonra ödeyecekti. Alaaddin Kılıç takip numarasını sorgulattığı kargonun 2 kilo ağırlığında olduğunu fark etti. Televizyonun bu kadar hafif olamayacağını düşünüp parayı göndermedi. Nitekim ürün eline ulaştığında televizyon yerine bez parçaları gönderildiğini gördü.