Bolu’da son bir yıl içinde 160 km uzunlukta havai hat şebeke ile 12 km’lik yer
altı şebekesinin montajı tamamlandı. Bolu, Türkiye geneli müşteri memnuniyet anketinde
en iyi 4. il oldu.
Sakarya Elektrik Dağıtım A.Ş. (SEDAŞ), 20 bin kilometrekarelik hizmet bölgesindeki yatırım
projelerine hız verdi. Bolu’da ilçe merkezleri ile köyler de dahil olmak üzere şehrin
tamamında altyapı ve üstyapı çalışmaları sürdüren SEDAŞ, artan enerji ihtiyacına güçlü bir
yanıt verdi. 2021 yılı boyunca kent genelindeki şebeke, trafo postası, armatür, direk ve kabin
montajlarının yanı sıra ek tesis çalışmalarıyla müşteri memnuniyetinin artırılması sağlandı.
160 km’lik havai hat şebekesinin montajı tamamlandı
SEDAŞ’ın, Bolu’daki şebeke yatırımları kapsamında yürüttüğü tesis çalışmaları ile montajını
tamamladığı yer altı şebekesinin uzunluğu 12 km olurken havai hattın uzunluğu 160 km’ye
ulaştı. Ayrıca geride kalan yıl içinde 42 trafo postası, 5 bin 44 direk, 4 bin 412 armatür ve 16
mono blok kabinin de montajları yapıldı. Enerji müsaadesi başvurusunda bulunan 150’ye
yakın müşterinin tesis çalışması tamamlandı ve resmî kurumlar ile müşterilerden gelen
şebeke deplase talepleri de gerçekleştirildi.
SEDAŞ ekipleri gece gündüz enerji nöbetinde
Olumsuz hava koşulları dahil 7/24 görev başında olan SEDAŞ ekipleri arıza onarım ve bakım
işlemlerini aralıksız sürdürdü. Kar yağışlarından etkilenen ve ekonomik ömrü sona eren köy
şebekeleri ile konut inşaatları nedeniyle nüfusun arttığı bölgelerdeki şebekelere yönelik
yatırımlarla enerji talepleri karşılandı. Diğer yandan saha operasyonlarındaki dijitalleşme
uygulamaları sayesinde iş verimliliği de artırıldı.
Bakım ve yenileme çalışmaları
Bakım çalışmaları kapsamında ise SEDAŞ tarafından 49 km’lik havai hat ve 3 km uzunluktaki
yer altı şebeke tesisi yenilendi. Ayrıca Bolu genelinde sekizer modüler hücre ve dağıtım
panosu, bin 162 direk ve 2 bin 34 aydınlatma armatürünün bakımları gerçekleştirildi. Damga
ayar süreleri dolduğu tespit edilen 18 bin 15 elektrik sayacı değiştirilirken yıl boyunca ölçü
devre kontrollerine devam edildi.
Bolu, müşteri memnuniyetinde Türkiye 4.’sü oldu
SEDAŞ’ın yatırım projeleri ve bakım çalışmalarının Bolu’daki ortalama kesinti süre ve sıklığını
önemli ölçüde iyileştirerek müşteri memnuniyetini artırdığı görüldü. Türkiye genelini
kapsayan müşteri memnuniyet anketinde Bolu en iyi 4. il oldu. Kent genelindeki müşteri
taleplerinde bir önceki yıla kıyasla yüzde 21 artış olmasına rağmen müşteri şikayetlerinde
yüzde 34 azalma gerçekleşti.