Tarih: 30.09.2022 14:00
Gebze OSB-Darıca Metro Hattında ilk ışık göründü

Gebze OSB-Darıca Metro Hattında ilk ışık göründü

Gebze Darıca Metro Hattı’nın 3 bin 800 metrelik ilk ışık görme töreni gerçekleşti.

Çalışmaları Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından başlatılan sonrasında
Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın’ın girişimleri sonucunda
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na devredilen Gebze Darıca Metro Hattı’nın 3
bin 800 metrelik ilk ışık görme töreni gerçekleşti. Törende açıklamada bulunan
Başkan Büyükakın, 2023’ün sonuna kadar Gebze İstasyon ile OSB arasındaki
kısmın tamamlanacağını söyledi.
KATILIMCILAR
Kocaeli’nin ilk metrosu olma özelliği taşıyan Gebze Darıca metro hattının ışık
görme törenine Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kocaeli Valisi
Seddar Yavuz, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, AK
Parti Kocaeli Milletvekili İlyas Şeker, AK Parti Kocaeli Milletvekili Sami Çakır,
Gebze Kaymakamı Mehmet Ali Özyiğit, Gebze Belediye Başkanı Zinnur
Büyükgöz, Darıca Belediye Başkanı Muzaffer Bıyık, Çayırova Belediye
Başkanı Bünyamin Çiftçi, Dilovası Belediye Başkanı Hamza Şayir, AK Parti İl
Başkanı Mehmet Ellibeş, MHP Kocaeli İl Başkanı Yunus Emre Kurt, çalışanlar
ve yetkililer katıldı.
“AZ BİR ÇALIŞMA KALDI”
Gebze Darıca Metro Hattı Işık Görme Töreni’nden konuşan Başkan
Büyükakın, “Özlemle beklediğimiz metro hattı için çok önemli bir safha bu.
İnşallah 2023’ün sonuna kadar Gebze İstasyon ile OSB arasındaki kısım
tamamlanmış olacak. Bahar aylarında trenle ilgili deneme çalışmaları
yapılacak. 2024’ün yaz aylarına doğru da Darıca ile Gebze İstasyonu arası
tamamlanacak. İş programı ona göre yapılandırıldı. Tünellerde yüzde 90
geçildi. Az bir çalışma kaldı. Allah, kazasız belasız bu çalışmaların bitmesini ve
en kısa zamanda da Gebzemize, Darıcamıza ve Kocaelimize hizmet etmesini
nasip etsin” dedi.
55 BİN ARAÇ TRAFİKTEN ÇEKİLECEK

İnşaatın hızla ilerlemesinin kendileri açısından sevindirici bir durum olduğunu
vurgulayan Başkan Büyükakın, "Dünyanın büyük bir krizin içinde olduğu,
yatırımların durduğu, ekonomilerin büyüme oranlarının durduğu bir ortamda
Türkiye’de işler devam ediyor, inşaatlar durmuyor. Bugün de ciddi bir ilerleme
anlamına geliyor bu, açılan tünelin birleştiği bir noktadayız. Metronun faaliyete
geçmesi toplamda 55 bin aracın trafikten çekilmesi anlamına geliyor. Daha az
trafik sıkışıklığı anlamına geliyor. Hızlı, güvenilir, konforlu taşımacılık anlamına
geliyor. Bu açıdan bakıldığında 55 bin aracın trafikten çekilmesi, aynı zamanda
emisyon salınımı açısından da çok kıymetli. Çevresel değerler açısından çok
kıymetli. Gebze'miz için, Darıca'mız için, Kocaeli'miz için gerçekten çok büyük
bir kazanım olacak bu uzun vadede. Karbon sıfır hedefleri konusunda da
ülkemize ciddi bir katkı sağlayacak. Kullanılacak araçlar otonom araçlar,
sürücüsüz araçlar. O manada da ciddi bir katkı sağlanmış oluyor. Yapılan
inşaatta ciddi manada yerlilik oranlarına ulaşıldı. Bu da başka bir sevindirici
tarafı. Ülkemizin metro yapım kapasitesi de artmış oluyor” dedi.
“ÇİFT YÖNDE 320 BİN KİŞİYİ TAŞIMASI HEDEFLENİYOR”
Çift yönlü olarak hesap edildiğinde 30.8 kilometre uzunlukta metronun hizmet
vereceğini aktaran Başkan Büyükakın, "Çok büyük bir depolama alanı inşaatı
yapılıyor. Orası da ayrı bir maliyet unsuru. Bütün o trenlerin vagonlarının bakım
ve onarımlarının yapıldığı büyük bir depo ve bakım alanı OSB bölgesinde inşa
ediliyor. Gerçekten çok büyük bir proje. Bugünkü yapım maliyetleri açısından
kilometre maliyetine vurduğunuzda şu anda Türkiye’nin, belki de dünyanın en
ucuz metro inşaatı gerçekleşiyor. Bu da bizim açımızdan ayrıca sevindirici bir
nokta. Günlük kapasitesi 320 bin kişi olacak. Bir günde çift yönde 320 bin kişiyi
taşıması hedefleniyor. Bu kapasiteye kısa vadede ulaşılacağını tahmin
ediyoruz. Çünkü raylı sistemlerde ilk başta yapılan hesapların, hedef
hesaplarının çok kısa sürede üzerine geçildiğini görüyoruz. Nüfusun bu kadar
yoğun olduğu yerlerde metro sistemlerinin yapılmadığı durumlarda trafik
sorunlarını çözmek mümkün değil. Çünkü yaptığımız ulaşım master planına
göre yolculuk değeri 2035’e kadar 4 kat artacak. Yolların 4 kat arttırılması,
yana genişlemesi, yukarıya, aşağıya genişlemesi mümkün değil. Dolayısıyla
da toplu taşıma ve raylı sistemin gelişmesi lazım” ifadelerini kullandı. Günlük
330 bin yolcu kapasiteli Gebze OSB-Darıca Sahil Metro Hattı 11 istasyondan
oluşacak.


Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.