Kentte emlak şirketi sahibi TY'nun cep telefonuna 17 Mayıs'ta, bir kargo firmasının adı kullanılarak kısa mesaj geldi. Kargo firmasının adıyla gönderilen mesajda, 'Lütfen paket teslimat bilgilerinizi hemen güncelleyin. Kurye ürünü birkaç kez teslim etmeye çalıştı ancak başaramadı. Şu anda fabrika deposunda muhafaza ediyoruz. Bilgileri güncellemek için bağlantıya tıklayın' ifadeleri yer aldı.
HESABINDAKİ TÜM PARA ÇALINDI!
Ofisinin kapalı olması nedeniyle beklediği kargonun ulaşmadığını düşünen YörükoğluTY'n açıklamada, komutları yerine getirip 9,38 lira ödeme yaptı ve hesap bilgilerini girdi. Daha sonra kargonun ulaşmasını bekleyen TY, 2 gün sonra hesabını kontrol edince 54 bin 215 lira gönderim yapıldığını fark etti.
'LİNKE TIKLADIM, KART BİLGİLERİMİ GİRDİM...'
Hesap hareketlerini inceleyen TY, Bahreyn kuruluşlu bir firmaya gönderilen paranın, bilgisi dışında olması nedeniyle bankaya müracaatta bulundu.
Kargodan gönderi beklediği gün dolandırıldığını anlayan TY, 'Kargo bekliyordum. Ofisim kapalıydı. Telefonuma mesaj geldi. Kargomun depoya gittiği, adres değişikliği yapmam gerektiği yazıyordu. Kargoyu göndermek için 9,38 lira ödemem gerektiği yazıyordu.
Şüphelenmeden ödeme için tıkladım, kart bilgilerimi girdim. Kargom gelmedi. Bankadan hesabımın ödeme bilgileri geldiğinde harcamamın yüksek olduğunu fark ettim. Araştırdığımda bir firmadan para çekildiğini anladım. Harcamanın bana ait olmadığına dair bankaya itiraz ettim. Bu para hesabımdan çekilirken, bankadan bana bildirim gelmedi. Bankanın da bu konuda kusuru olduğunu düşünüyorum' diye konuştu.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.