Tarih: 29.07.2022 21:09

Çiler: O Sektörde Kontrol Edilemeyen Bir Durum Meydana Geldi

Sektörel sorunlar ve çözüm önerilerine yönelik toplantıların gerçekleştirilmesine öncülük eden Gebze Ticaret Odası’nın organizasyonunda, Odanın ilgili komitesinin üyeleri ve Gebze Sigorta Acenteleri; bir araya geldi

Çiler: O Sektörde Kontrol Edilemeyen  Bir Durum Meydana Geldi

Sektörel sorunlar ve çözüm önerilerine yönelik toplantıların
gerçekleştirilmesine öncülük eden Gebze Ticaret Odası’nın
organizasyonunda, Odanın ilgili komitesinin üyeleri ve Gebze Sigorta
Acenteleri; 28.07.2022 Perşembe günü GTO Meclis Salonu’nda bir
araya geldi.
Toplantının ana gündem maddesi olan, son zamanlarda trafik
sigortası tanziminde yaşanan sorunlar ile ilgili Gebze Ticaret Odası
Yönetim Kurulu Başkanı Nail Çiler; “Özellikle kur artışı kaynaklı artan
maliyetler ile birlikte, hasar maliyetlerinin ciddi ölçüde yüksek oluşu,
sektörde kontrol edilemeyen bir durumu meydana getirmekte, zorunlu
trafik poliçesi probleminin çözülememesi de acentaları zora
sokmaktadır.” dedi.
ÇİLER; SEKTÖRE OLAN GÜVEN AZALIYOR
Sigorta şiketlerinin, acentaları mağdur ettiğine de değinen Çiler;
“Sigorta şirketleri, trafik sigortasında poliçe kesmemek için zorluk
çıkarmaya başladı. Zorunlu poliçeyi kesemeyen acentelerın da müşteri
kaybı yaşaması ile birlikte, sektöre olan güvenin de azalması söz
konusu. Mağduriyetlerin giderilmesi için; trafik sigortasının yapılması
hususunda bir havuz sistemi oluşturularak, tek bir sigorta şirketi altında
poliçelerin hazırlanmasının karışıklıkları önleyeceğini düşünüyor, bu
durumun vatandaşların işlerindeki aksaklıkların giderilmesi yönünde
fayda sağlayacağına inanıyor, yapısal ve kalıcı önlemler alınmasını
yetkililerden talep ediyoruz.” dedi.
Toplantının ana başlıkları şu şekilde gündeme alındı:
o Trafik teklifi bile alınamaması

o Teklif veren firmaların bölge onayı talep etmesi ve bölge onayında
sürüncemeye bırakılması
o Yine teklif görüntülemesine izin veren ancak tanzim aşamasında
çeşitli zorluklar çıkarılması
o Tahsilat süreçlerinde debit kart, müşteri kartı, banka havalesi gibi
anlamsız yöntemlere başvurulması
- Acentelerin sorun yaşamasından ziyade, müşterilerine karşı
mağdur edilmeleri ve bu nedenle müşteri kayıpları yaşanmaya
başlanması ve yine aynı zamanda sigorta sektörüne güvenin
sarsılmasının önüne nasıl geçilebileceği değerlendirildi.
- Trafik ve kasko fiyatlarındaki aşırı prim artışları değerlendirildi.
- Bölgemizdeki diğer meslek odaları, meslek grup ve dernekleri ile
iletişime geçerek, zamlar ve poliçe tanziminde yaşadıkları sorunların
talep edilmesine karar verildi.
- GTO 21.Meslek komitesi olarak, katılım sağlayacak acente
yetkilileri ile birlikte ziyaret için, SEDDK’dan randevu talep edilmesi
kararlaştırıldı.
- Yine sosyal medyayı etkin kullanarak, aslında sigorta müşterilerine
yaşatılan güçlüklerin acente kaynaklı olmadığı, sigorta şirketlerinin
uygulamaları neticesinde bu tür sorunlar oluştuğu anlatılmasına karar
verildi.
- Ayrıca poliçe tanzimi yapılamayan müşterilerin direk CİMER ve
Hazine Müşteşarlığı’na şikayette bulunmaları tavsiyelerinde bulunulması
gerektiğinin altı çizildi.

 


Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.