Ticaret Bakanlığı, yaz aylarının gelmesiyle birlikte artan elektronik ürün bakım ve onarım hizmetleri konusunda tüketicileri uyardı. Klima başta olmak üzere birçok elektronik ürün için servis ihtiyacının arttığı bu dönemde, internetten ulaşılan servis bilgilerinin doğruluğunun mutlaka kontrol edilmesi gerektiği vurgulandı.
İŞTE SAHTECİLERİN YAPTIĞI HİLELER
Açıklamada, bazı kişi ve firmaların arama motorlarında sponsorlu reklamlar aracılığıyla öne çıkarak kendilerini yetkili servis gibi tanıttığı belirtildi. Bu kişiler, üretici veya ithalatçı firmaların marka ve logolarını izinsiz kullanarak tüketicileri yanıltabiliyor.
Sahte servislerin yol açabileceği mağduriyetler arasında şunlar öne çıkıyor:
Orijinal olmayan yedek parçaların kullanılması
Ürünün garanti kapsamı dışına çıkması
Yetersiz ya da hatalı müdahalelerle cihazın zarar görmesi
Tamiratın eksik ya da hiç yapılmaması
Yüksek ve haksız servis ücretleri
Uzaktan erişim bahanesiyle kişisel verilere ulaşılması
Yetkili Servis Bilgisi için Güvenilir Kaynak: SERBİS
Bakanlık, tüketicilerin bu tür mağduriyetlerle karşılaşmaması için Servis Bilgi Sistemi (SERBİS)'in kurulduğunu hatırlattı. www.servis.gov.tr adresinden ulaşılabilen sistem sayesinde, tüm ürünlerin resmi yetkili servis bilgilerine hızlı ve güvenli biçimde erişilebiliyor.
Şüpheli Durumlarda İhbar Edin
Yetkili servis hizmeti almadan önce ürünün üretici veya ithalatçısının kim olduğunun kontrol edilmesi ve sadece firmanın resmi internet sitesi ya da SERBİS üzerinden doğrulanan servislerle çalışılması gerektiği bildirildi.
Tüketiciler, şüpheli durumlarla karşılaştıklarında CİMER veya Ticaret Bakanlığı’nın resmi internet sitesi aracılığıyla şikayet ve ihbarda bulunabiliyor.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.